En milepæl er nået!

I dag tog jeg til stranden for at landboarde på en udsigt, jeg normalt ikke plejer. Der var meldt vind omkring 10-12 ms fra vest, en sådan en udsigt plejer jo at være et slam dunk til surf i Nibe, men der var ikke rigtigt andre, der var friske hen af eftermiddagen (I hvert fald ikke nogen der skrev på hverken kitemekka, wagtil eller surfnord). Vinden var drejet lidt i syd, så i Saltum var vinden relativt cross-shore, da jeg ankom. Ærgerligt da jeg havde håbet på et par lange ture op og ned af stranden – til gengæld var stranden rigtig god og med masser af plads. Vinden lå lige i underkanten af 10 ms, så jeg besluttede mig for, at det fornuftige valg på dagen var min 12’er.

Jeg havde mit GPS ur med, så besluttede mig for at skåne mine albuer lidt og droppe frestyle og i stedet jagte en ny rekord. Indtil videre har min bedste målte valide hastighed været 49,5 km/t, på en dag hvor vinden passede perfekt, men jeg havde desværre ikke plads til at overhale bilen foran 🙂
I dag var retningen ikke super god, så der var ikke så meget plads og det kræver altså en vis distance at komme op i fart. Jeg var derfor meget godt tilfreds, da uret viste 52,4 km/t, da jeg kiggede ned – det er ny personlig rekord! Men det skulle blive bedre, 58,2 – shit det er da overraskende tæt på de 60, som er et langsigtet mål. Efter i alt 30 km fordelt på 1 time og 20 minutter kunne jeg med tilfredshed konstatere, at topfarten var 59,1 km/t. Ærgerligt at det ikke lykkedes at nå de 60 km/t, men det er næsten 10 km/t hurtigere end min tidligere bedste tid. På en dag med masser af vind, men ikke den perfekte retning – og gamle, slidte, løse kuglelejer, godt Ted fra Trampa har sendt nye lejer 🙂

http://www.endomondo.com/embed/workouts?w=sKnLHinrLfI&width=580&height=600&width=950&height=600