Tid til at støve af…

Det er blevet tid til at støve grejet (og i øvrigt også bloggen) af – og se om kroppen stadig kan huske, hvordan det er at kite! Jeg har måtte tage en lang (og hård) pause fra al kiting. Jeg igennem de sidste par år har fået opbygget mig en overbelastningsskade i albuen, som efter en rigtig god session har kunne ødelægge min nattesøvn. Ikke en tennisalbue, ikke en golfalbue – men midt imellem og ca. lige så pisse træls. Fysioterapeuten og lægen var begge enige om, at hvile og langsom genoptræning er vejen frem, så det har jeg nu forsøgt at efterleve i et halvt års tid.

Jeg har været ude et par enkelte gange, men det har været kortere ture i mindre gode forhold, og med 1½ uge til Red Bull Ragnarok 2015 er det vist på tide at få lidt kvalitetstid med en kite i luften 🙂

Efter arbejde fredag tog jeg til Saltum, der var lovet vind lige på 7-9 ms, generelt er der lovet vestenvind (og masser af den) her i påsken. Det passer mig jo svært godt, når nu jeg tilfældigvis har restferie, der skal brændes af.

Det er heldigvis ikke helt glemt efter 6 måneders pause :-)
Det er heldigvis ikke helt glemt efter 6 måneders pause 🙂

Ganske som jeg er vant til var jeg alene på stranden, hvis der er andre landboardere i det nordjyske kunne det være fedt at give den gas med nogen andre. Ja ja jeg ved godt at der er andre, der ejer både kites og boards i Nordjylland, det er bare som om, at der altid er noget i vejen – selv når forholdene er super gode 😛

Stranden i Saltum er i store hele ganske god i år, bedst dog umiddelbart nedenfor nedkørslen, så det var der, jeg parkerede og riggede til. Sådan en fredag eftermiddag er stranden ikke ligefrem overrendt, så ingen problemer med at komme til/være i vejen for øvrige strandgæster. Best som jeg skulle til at sætte kiten op kom Jari ræsende ned, han ville lige svinge forbi til en sludder, han var vist lidt lidt træt af, at han ikke havde grejet med (Det er også en rookie mistake i øvrigt!).
Det kan godt være, at jeg har holdt (mere eller mindre) et halvt års pause, men det var hurtigt glemt, da kiten kom i luften under super forhold. Kæft det føles bare fantastisk – heldigvis var kroppen også overvejende enig 🙂

Når forholdene er gode, så er der ikke meget der kan slå følelsen af at have en kite i luften :-)
Når forholdene er gode, så er der ikke meget, der kan slå følelsen af at have en kite i luften 🙂

Jeg har som nævnt fået plads til dette års Red Bull Ragnarok, der bliver afholdt den 9-12 april, så det er jo lige om lidt. Jeg håber på, at kunne få mindst én god landboarding session ind i kalenderen her i løbet af påsken, så må resten tages på rutinen! Onsdag den 8. april tager Jo, Shaun og jeg selv tager færgen til Larvik og regner med at lande i Ustaoset (Hvor vi har lejet en lejlighed) torsdag morgen. Dagen bruges til at se forholdene an og vurdere, om dette års race skal tages på ski eller snowboard. Forhåbentligt også få en god session – man har vel lov at håbe 🙂

